REGISTER FREE!! See and Believe It!

Rabu, 16 Januari 2013

'SUNBURN' OH 'SUNBURN'....nasib baik ada rumpai laut asli..

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,


Lama juga saya tak 'post' cerita baru.....sebenarnya kebelakangan ini saya kemaruk pergi berkebun....mencangkul tanam pokok, menebas, membakarrr nak bagi kebun nampak bersih...sampai lenguh tangan kanan ni....ditambah pulak mungkin guna parang panjang yang tumpul..hi3...sorang2 pulak tu..(dah asah tapi tak juga tajam-tajam)



Yang saya nak kongsi, akibat dari tu muka dah elok2 licin, 'sunburn' la pulak...adoiii....tapi masa berkebun alhamdulillah tenaga kuat, dulu kalau balik malam nak tidur baru terasa punya lah sakit satu badan macam nak demam tapi sekarang cuma lenguh sikit-sikit je..banyaknya beza, besok boleh sambung berkebun lagi...:))

Pedihnya muka bukan main lagi lebih-lebih lagi bila kena air...masa ni baru lah rasa menyesal jugak berkebun tapi pikir-pikir balik...emmm 'nothing can stop me from doing what I love to do!!'...pendek kata saya tak nak hadkan apa yang saya nak buat...nak mandi laut ke..nak pergi 'outing' kat luar ke....:)

Nasib baik ada rumpai laut ni, nak cuba 'test' apa dia boleh buat kat muka ni....muka yang pedih  tu saya 'masker' dengan rumpai laut....lega rasanya sejuk sikit....macam 'post' saya terdahulu bulan ke 2 baru saya makan vitamin C yang paling murah di pasaran RM24 je untuk 60 biji! lepas 3 hari, ni 'result' nya, walaupun belum sembuh seperti asal tapi saya cukup berpuashati, kulit mati 'sunburn' senang je tertanggal....lepas ni tak ada lah risau sangat kalau kena 'sunburn' lagi....proses sembuh pun cepat....

ikuti kisah saya lagi untuk lihat hasil pada minggu-minggu akan datang....:)





Tiada ulasan:

Catat Ulasan